Kristines univers

- et glimt inn i en forundelig verden

søndag, mars 11, 2007

Yorkshire pudding

Min lille tykke samboeren lagde middag i dag. Sunday roast, som består av kylling, grønnsaker, poteter, og sist men ikke minst, den vilt malplasserte Yorkshire puddingen. For dere som ikke føler dere helt trygge på hva en Yorkshire pudding er kan jeg informere om at det ikke har noenting over hodet å gjøre med pudding, og forsåvidt ingenting å gjøre med roast dinner heller for den saks skyld. Yorkshire pudding er nemlig en liten rund brødaktig bolle laget av egg, melk, vann og mel. Hva har så dette brødet å gjøre midt iblandt kylling, poteter og saus? Ikke spør meg, jeg har fundert på dette lenge, men fortsatt ikke funnet et godt svar, annet enn at engelskmenn er snåle. Om noen vet Yorkshire puddingens hemmelighet, og ikke minst hva den gjør midt iblandt alle disse herlighetene tar jeg imot forslag med stor takknemlighet.