Kristines univers

- et glimt inn i en forundelig verden

tirsdag, februar 27, 2007

Singelsamboer

Min kjære samboer har blitt singel. Vi snakker ikke eks-kjæresten, men den andre, lille, tykke samboeren. I seg selv ikke en forferdelig hendelse i og med at jeg ikke hadde veldig mye til overs for den snerpete, overlegne, beikfeite, 19 år gamle eksen hans, men oppbruddet har allikevel medført en rekke uønskede forandringer.

Først av alt har han oppdaget Internett-dating. Jeg sier oppdaget, fordi det virkelig var noe helt nytt for ham (ikke det at jeg er en kløpper i dette selv, men jeg er ihvertfall ikke totalt uvitende om dets eksistens). Begeistrede hyl kan med jevne mellomrom høres fra rommet hans, med påfølgende oppfordring til alle som måtte befinne seg i huset; "Kom å se på denne dama her a, hun er helt syyyyyykt fin!!" Jeg har prøvd å forklare ham at alle som er på slike date-sider ikke nødvendigvis er den de utgir seg for å være, at man godt kan legge ut et bilde av en helt annen (og helst mye penere) person uten at noen arresterer deg for det, og at det godt kan hende han sitter og chatter med Ian, 45, fra Norfolk. Dette nekter han selvfølgelig å innse, og insisterer på at alle damene han snakker med er modeller og at de kun er der for å skaffe seg "venner". Riktig.

Den andre forandringen som har funnet sted er heller forstyrrende, og må jeg kunne si meget foruroligende. Han holder seg nødvendigvis ikke bare til Internett-dating må du tro, å nei da. Her er det ut på byen 4-5 ganger i uka, hvorpå folk som faktisk må litt tidlig opp om morgenen blir vekket på umenneskelige tidspunkt av skrik, skrål og kvinneglam. "På'n igjen" tenker jeg, og dytter sov-i-roen så langt inn i øret at jeg aldri ser dem igjen.

Alle disse nattlige eskapadene har betydelig økt hans selvtillit (noe jeg i bunn og grunn unner ham, siden har har grått sammenhengende i tre uker), men når den kommer til uttrykk i at han, spradende halvnaken rundt i stua, proklamerer hvor uimotståelig hans dvaske, helvfeite og utrente kropp er, mens han legger ut i det vide og brede om hvor mange damer som vil ha ham, hvor mange som sjekket ham opp i går, hvor fine alle var, i tillegg til hvor, når, i hvilke stillinger, og hvor høylydt gårsdagens erobring var, ja da har det gått for langt. Greit nok, alle de stygge, drita britiske kvinsene er helt desperate halv tre lørdags kveld og vil bare ha seg noe, uansett hva, så lenge det er hannkjønn, men vær så snill, spar meg for detaljene. Og for guds skyld, kle på deg mann!