Kristines univers

- et glimt inn i en forundelig verden

onsdag, februar 21, 2007

Du er hva du spiser

Ingenting er bedre for en tynnslitt selvtillitt enn et helt program dedikert til smellfeite briter. En hel time der tilfellet "et par kilo overvektig" får en ganske annen betydning, og hvor vi kan fråtse i andre menneskers usunnhet og inaktivitet.

Hvorfor er dette bra? Fordi man føler seg så utrolig sunn av å se på! Når man ser all den driten disse menneskene stapper i seg, for så å sammenligne det med sitt egne (jeg liker å kalle det "sunne") kosthold, ja da føler man seg jo som Grethe Rohde i forhold!

Jeg trener jo et par ganger i uka (ihvertfall siden jeg meldte meg inn i begynnelsen av februar), spiser salat hver dag (riktignok ved siden av pizzaen, men hei, litt grønt er bedre enn ikkeno' grønt), og har dårlig samvittighet flere dager i etterkant de gangene jeg faller for fristelsen til å fråtse i sjokolade (noe som skjer titt og ofte, og forklarer hvorfor jeg betaler 300 kr i måneden for å løpe på en tredemølle). Men så kommer dette fantastiske programmet på tv, og jeg innser at jeg egentlig er ganske sunn.

Kake noen?