Kristines univers

- et glimt inn i en forundelig verden

søndag, februar 25, 2007

Den store listedagen, del 2

Tittet i en gammel dagbok for litt siden, og oppdaget en liste jeg hadde skrevet noen år tilbake, over ting jeg ville gjøre før jeg døde (ja jeg liker å være litt dramatisk). Det som var så morsomt var at på de to årene siden listen ble skrevet kunne jeg allerede stryke over halvparten av det som stod der. Dette inspirerte meg så til å sette opp en ny liste, om hva jeg vil ha oppnådd om fem år fra nå. Jeg vet det er litt risikablet å poste en slik liste her, hvor absolutt alle kan se mitt heidundrandes nederlag hvis jeg fortsatt jobber på Peppes og bor på pikerommet innen nevnte antall år, men skitt au, jeg lar det stå til!

Har er altså dagens andre liste, over ting jeg vil ha oppnådd innen fem år:

Bodd i Oslo med venninner
Feiret nyttårsaften i Times Square
Være fast ansatt ved (respektabel) norsk avis (er ikke så streng på kravene her)
Se en av mine artikler (med min byline takk!) på trykk i nevnte avis
Snakke flytende spansk
Prøvd å surfe
Kjøpt enveis billett til Sør-Amerika
Reist i Mexico, Chile, Argentina og elskede Brasil
Lært å spille trommer (eller ihvertfall prøvd å lære...)