Kristines univers

- et glimt inn i en forundelig verden

tirsdag, januar 23, 2007

Slave

Den herlige lukten av eksos som river i nesa, det ustoppelige regnet, det uutholdelige bråket og den klaustrofobiske folketettheten. London, kjære London. It's good to be back baby! I tillegg to uker før skolen begynner. Hva skjer? tenker du kanskje. Hvorfor vil jeg frivillig dra tilbake til møkkabyen to uker før det er absolutt nødvendig? Jo du skjønner nemlig det at jeg skal jobbe gratis i to herlige uker. Slave hos Virgin Radio (en av UK's største radiostasjoner, for de som ikke visste det) i fjorten dager. Finnes det noe bedre? Kan vel komme på en ti-tjue ting sånn i farta (øl for eksempel), men er faktisk ikke så ille som jeg hadde fryktet. Jeg hadde sett for meg te-lagning, søppeltømming, te-lagning, post-sortering og enda litt mer te-lagning, men etter to dager har jeg faktisk laget te bare èn gang. Ikke verst! I stedet har jeg løpt i utrolig mange trapper (bygningen har seks etasjer, og i dag stod heisen...), laminert skilt, sortert post, levert blader til sine respektive eiere (mer løping i trapper), levert post (enda mer løping i trapper), båret usannsynlig store mengder alkohol (ikke spør), spist masse sjokoladekjeks, lest NME ca tre ganger, gått gjennom hele lageret av merchandise (og plukket ut det jeg SKAL ha med meg hjem før jeg drar), ryddet kjøkkenet, sortert plater i platebiblioteket (som forresten er skuffende lite), ringt inn "requests" til et av ettermiddags-showene (for å passe på at riktig mengde liste-pop blir spilt), hørt Kaiser Chiefs (Ruby, Ruby, Ruby, Ruby), Razorlight (O oh oh oh, been watching America) og Snow Patrol (if I lay here, if I just lay here, would you lie with me, and just forget the world) etthundreogfemti ganger om dagen (er lei allerede, og de legger ikke ut ny spille liste før neste uke…), i tillegg til nesten å ha sett Pete Townshend og Jason Donovan (førstnevnte fra The Who, sistnevnte langt mindre stas). I dag fikk vi til og med lov til å være i studioet mens de sendte på lufta. Produsenten viste oss hvordan ting fungerer, og hvor mye juks som egentlig foregår. Og alt dette på bare to dager! Dette lover bra:)