Kristines univers

- et glimt inn i en forundelig verden

torsdag, januar 11, 2007

Levva livet!

Over halvparten av norske jenter under 25 år tar abort hvis de blir gravide, ifølge en ny undersøkelse. Forskerne er visst sjokkerte. Er jeg? Ikke veldig. Skrikende, siklende, stinkende pudding eller levva livet i Mexico? Skrikende, siklende, stinkende pudding eller en bachelor i journalistikk i London? Skrikende, siklende, stinkende pudding eller tur på byen med kompiser? Ikke et veldig vanskelig valg spør du meg.

Jeg mener, hvem ved sine fulle fem vil få barn når de ikke engang selv har fylt femogtjue? Ikke mange jeg kjenner ihvertfall (med unntak av et par eksepsjonelt verpesjuke høns). Det er så mye man vil gjøre før man blir stuck med en illeluktende, konstant skrikende, liten klump på armen; Studere masse spennende fag, reise (masse, masse, masse!!), kjøpe leilighet, bo med venninner, feste, dra på byen, ha vors, nach og fest.

Okey, jeg innrømmer gjerne at jeg har ekstrem barne-fobi, men å skylde på trydga som forklaring på hvorfor jenter under de 25 ikke velger å beholde barnet som ble unnfanget i fylla med en kar de aldri har sett hverken før eller siden, blir å være litt vel snerversynt. Opp med øynene folkens; vi vil bare leve livet!

2 Comments:

Blogger Kristian said...

Hørt om prevensjon?

Disse aborttallene er hårreisende, og viser at vi gutta ikke kan legge ansvaret over på damene lenger. Vi kan ikke si " hun sa hun var på pilla"!! Gutter, få på dongen, og jenter kom til fornuft fortest mulig. Vil du ikke ha barn, sørg for å ikke bli gravid!!

torsdag, 11 januar, 2007  
Blogger Kristine said...

selvfølgelig skal man bruke prevensjon! mener bare at jeg kan forstå litt av hvorfor aborttallene er så høye, og jeg tror neppe trygdeutbetalingen har noe med saken å gjøre...

mandag, 15 januar, 2007  

Legg inn en kommentar

<< Home