Kristines univers

- et glimt inn i en forundelig verden

onsdag, november 29, 2006

Menn med forkjølelse

Finnes det noe mer patetisk enn syke menn? Litt snørr i nesa, og de er døden nær. "Åååhhh, jeg har så vondt i hooooodet!", og så er det horisontalen på sofaen med nype-te og pledd mens de hoster og harker for å få oss til å synes synd på dem. Og mest av alt; for å få oss til å gjøre ting for dem, for når menn er syke kan de ikke gjøre noen ting selv. "Herregud kvinne, er du gal?! Jeg kan da ikke reise meg fra sofaen, jeg er jo døende!"

Min kjære er for tiden i denne tilstanden, og alt han gjør er å ligge på sofaen og stønne og snufse mens han ser på meg med valpeøyne og spør om jeg ikke kan lage han en kopp te, og i samme slengen gå ut og kjøpe avisen, for han er så syyyyyyyyyyyyk at han ikke orker å stå opp.

Herregud kom over det, det er bare en forkjølelse!

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

hehe, lykke til videre... Det blir ikke bedre med tiden :)

Kj

onsdag, 29 november, 2006  
Anonymous Anonym said...

Om én kvinne blir hysterisk fordi hun ser en mus ti meter unna, betyr det da at alle kvinner blir hysteriske?

Det finnes de av oss som tar sykdommen med stoisk ro. Skjær ikke alle over en kam. I alle fall ikke pinglete briter over samme kam som oss vikinggutta i nord!

torsdag, 30 november, 2006  
Blogger Kristine said...

haha. morro at du skulle bringe mus på banen. gjett hvem som skrek som en kvinne da vi så en mus på kjøkkenet (som senere forflyttet seg til rommet hans, noe som framkalte det jeg ville karakterisert som et hysterisk anfall)? det var IKKE vikingkvinnen fra nord ihvertfall!

torsdag, 30 november, 2006  
Anonymous Anonym said...

Det er faktisk vitenskaplig bevist at gutter faktisk ER sykere enn jenter når de først blir syke..hehe
selvom det ikke virker sånn! Så kanskje vi skal synes litt synd på de after all?

torsdag, 07 desember, 2006  

Legg inn en kommentar

<< Home