Kristines univers

- et glimt inn i en forundelig verden

tirsdag, oktober 17, 2006

På barnerov

Madonna har vært på ferie i Malawi. For å promotere hjelpearbeid. Trodde vi. Det viste seg tydeligvis bare å være halve sannheten, for oj! hvem er det hun tar med seg på flyet? Har Madonna rappa en unge? Hvor er mor og far?

Mor, viser det seg, er død. Hun døde rett etter fødselen, og siden far er en fattig kar kom lille pjokken på barnehjem. Der ble han ikke lange, for ett år senere kom Madonna på besøk. Det vi ikke visste var at synge-dama hadde andre planer enn bare å hjelpe de stakkars foreldreløse barna. Fant hun en som var virkelig søt hadde hun nemlig tenkt å ta ham med seg hjem. Til et liv i luksus og rikdom. Og det er dette jeg virkelig har problemer med: Ifølge Malawisk lov må du være fra landet, eller ha bodd der i minst 18 måneder for å få lov til å adoptere et barn. Vanligvis må du også, ifølge både britisk og amerikansk lov, gjennom lange prosesser med intervjuer, møter ol. for å forsikre at man er passende som foreldre. Men "OH MY GOD!! IT'S MADONNA!!! La regler være regler, hun er jo KJENDIS og hun har masse PENGER!!!" Så Madonna hoppet galant over alt som heter vanlig folkeskikk og adopsjonsprosess, var i landet i et par uker (eller var det dager?), og tok med seg den søteste ungen hjem.

Går det ann?! Jeg blir så provosert! Hvorfor skal hun få spesialbehandlig bare fordi hun er den hun er? Hvorfor skal lover som gjelder for alle andre folk i hele verden ikke gjelde for henne bare fordi hun heter Madonna?? Aaarrghh!

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

ah. Alt er ikke like rosenrødt som jeg tipper madonna håper. Leste i the economist, at det murrer på i Malaw**** og i London. Worst comes to worst må både Madonna og Guy i fengsel. Ikke trolig, men det kunne vært litt funny.

torsdag, 26 oktober, 2006  
Blogger Ingie said...

Hei kjære!! Bare en liten hilsen fra "afrika":) Nå kan du tro det har skjedd mye... tenk meg, lille Ingie, får snakke med selveste Hennes Kongelige Høyhet Dronning Sonja!!! Det kan du tro var stas;) Og vet du hva jeg klarer å gjøre??? Joda... jeg sier... "gleder DU deg til Peer Gynt" Her har jeg gått og øvd meg i dagesvis på å tiltale Hennes Kongelige Høyhet Dronning Sonja på riktig måte i tredje person, og så klarer jeg å prestere å si "du"!!!! Skjerpings på en liten blondine i Egypten;) Var det kanapeene med NORSK saltpølse som fikk meg til å snurre litt kanskje??

torsdag, 26 oktober, 2006  

Legg inn en kommentar

<< Home