Kristines univers

- et glimt inn i en forundelig verden

mandag, juli 10, 2006

Opp&Ned

Her gir jeg dere de største musikalske opp -og nedturene på Quart 2006 (helt objektivt sett selvfølgelig):

OPPTUR:

1)Maria Mena
Gav en mektig imponerende konsert i Hallen. Var faktisk utrolig bra!! Jeg trekker tilbake all dritt tidligere slengt om jenta; hun var fantastisk søt og sjarmerende, og musikken svingte som bare det! Quartens største overraskelse for min del.

2)Flogging Molly
Fant ut at beste beskrivelse av denne musikken er "irsk folkerock". Lett blanding for å si det mildt. Irske folkeviser ispedd el-gitarer funket dritbra og svingte som bare det! Selv folk som stod helt bakerst på Plenen og som aldri hadde hørt dette før (inkludert meg) hadde store problemer med å holde rockefoten i ro og stoppe seg selv fra å hoppe i takt med trommene.

3)The Cat Empire
Skikkelig kul reggea -og salsa inspirert musikk. At gutta er dritflinke til å danse trekker heller ikke ned...

4) Superfamily
Trivelig gladrock til å komme i godt humør av. Stort pluss for morsomme dansere.

5) We Are Scientists
Positivt overrasket over live opptredenen i forhold til hvordan de høres ut på plate. Svingte skikkelig! Ganske så kjekk vokalist har de også gitt...

6) Lady Sovereign
Liker absolutt på ingen måte musikken, men det står respekt av å være en 19 år gammel jente fra England som har fått platekontrakt på Jay Z's Def Jam. Dessuten var hun så søt og full av spillopper og spøker og så svær i kjeften at jeg nesten fikk litt sansen for henne.

7) Mira Craig
Selv om konserten ikke akkurat var så mye å rope hurra for er Mira min nye helt. Bedre dame skal du lete lenge etter! Vet ikke helt hvorfor, synes bare hun er utrolig kul.

8)Arctic Monkeys & Raconteurs
Visste jo at disse var bra, men herregud så morro det var å se dem live!!

9)Pharrell
Heller ikke akkurat min type musikk, men da han avsluttet kvelden med "She wants to move" var natten reddet.

NEDTUR:

1)Death Cab For Cutie
Trekker tilbake all ros og hype jeg tidligere har gitt denne gjengen. De sugde! Var rett og slett skikkelig kjedelig. Så på klokka opptil flere ganger...

2)Clap Your Hands Say Yeah!
Trodde dette skulle bli kult, men akk nei. Like skuffende som DCFC.

3)Serena Maneesh
Gav Emil & co en siste sjanse, men de var like dritt som de alltid har vært. Pretensiøse, over-fete, wannabe rockestjerner spiller bråk og støy sammenhengende i tre minutter og kaller det for en sang.

4) The Like
Tre jenter med kort skjørt og el-gitar er kanskje greit nok å se på, men musikk kan de ikke lage! Var rett og slett skikkelig dårlig. Alt låt likt, og alt var like kjipt. Skikkelig ræl.

HELT GREIT & GANSKE TRIVELIG:

1) Wolfmother
Trivelig rett og slett.

2) Placebo
Ja, jeg vet de er verdensstjerner, men bra er de ikke. Helt midt-på-treet spør du meg.

4) Infadels
Bare fordi jeg ble positivt overrasket over live opptrendenen. Litt for mye bråk på plate etter min smak.

5) Heros & Zeros
Veldig oppskrytte, høres akkurat ut som alle andre, men trivelig var det uansett!