Kristines univers

- et glimt inn i en forundelig verden

fredag, juli 21, 2006

Dypferie

Christine Koht skriver i A-magasinet i dag om alle disse meneskene som jogger rundt og snekrer, spikrer, hamrer og banker selv om de egentlig er på ferie. Selv om de har fri fra jobben må de allikevel alltid gjøre noe, og klarer liksom ikke å slappe av.De styrer med noe hele tiden, i stedet for å bare legge seg ned og nyte ferien. Frk. Koht skriver at hun etter mange forsøk endelig har funnet frem til den ultimate freieformen, "dypferie". "Ferie helt ned i tærne og ut i hårrøttene." Når man har feire skal man ikke gjøre en hel masse. Man skal ha fri. Man skal ikke tenke noe, ikke oppleve noe, og ikke ha meninger om noe som helst. Jeg kunne ikke sagt meg mer enig! Man skal ha ferie i ferien, ikke stresse rundt for å rekke alt mulig man ikke rakk mens man jobbet. Så hvis noen lurer på hvorfor det har blitt skrevet ytterst lite på disse sidene (og at det kommer til å fortette sånn en god stund fremover) er grunnen såre enkel: Jeg er på dypferie!

Takk for meg, over og ut!

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Respekterer ditt valg av "dypferie"... utrolig bra begrep også, men personlig blir det for krevende for meg. Her MÅ det skje noe...

Kj

fredag, 28 juli, 2006  
Blogger Kristine said...

Hehe. Men så er jo du ganske turbo også da! Kan i grunnen ikke se for meg deg sitte stille i mer enn 30 sekunder...;)

fredag, 28 juli, 2006  
Anonymous Anonym said...

Sant nok :) Men skal prøve en "dypferie" i dag, med unntak av en liten løpetur da.... :)

Kj

lørdag, 29 juli, 2006  
Anonymous Anonym said...

Dypferie, yes please... Du kunne vel ikke tenkt deg å bytte med meg kjære venn? Nettopp vært på "ferie" på Malta med 31 unger som bare vill feste og p.le! Jobbing 24/7 i 22 dager, tilsammen hadde jeg fri i 20 timer... slå den du... Men nå blir det vel dypferie i Bergen ( tviler sterkt med denne skarringen ringende i øret dagen lang...) Kom deg opp til Pilestredet Borge, me må ta oss ein fest...:)

søndag, 30 juli, 2006  

Legg inn en kommentar

<< Home