Kristines univers

- et glimt inn i en forundelig verden

mandag, juli 10, 2006

359 dager igjen til Quart

Ja ja. Så var det brått over. Sommerens store høydepunkt. Med et gjesp våknet jeg opp til en helt vanlig hverdag igjen i morges. Skikkelig nedtur. Etter å ha debattert og vurdert hvilke band vi skal se, om vi skal drikke øl eller cider, og hvilket utested vi skal ut på om kvelden er det relativt deprimerende og fundere over hvilken bok du skal lese eller når du skal på joggetur; før eller etter lunsj? Livet blir liksom så stille og kjedelig etter en uke i konstant lykkerus. Men joggetur ble det, og herregud så sliten jeg ble! 40 pluss halvlitere den siste uka har ikke akkurat hjulpet på kondisen nei! Det samme gjelder vel den kroniske søvnmangelen... Vi har med andre ord hatt en strålende uke, Cella og jeg! Festing,øl og musikk; sove kan man gjøre når man kommer hjem. Alt har gått knirkefritt, jeg husket til og med billettene i år:)

Det eneste som absolutt IKKE gikk knirkefritt var bussturen hjem i går. Vi tok bussen kl 15.00 fra Kristiansand, i god tro om at vi ville være hjemme til rundt 20.00. Den gang ei. Etter 5 timer på en relativt klam buss var vi kommet helt til Larvik. Fantastisk! Hørte jeg noen si kø? Ikke nok med irritasjonen over at vi hoverhodet ikke beveget oss av flekken, kl 20.00 begynte som kjent VM finalen i fotball. Og den måtte vi jo selvfølgelig høre på... På radio. På høyeste volum. Hele veien hjem. Jippi. Alle som vet hvor ihuga fotballfan jeg er kan tenke seg min sinnstemning da. Var ikke hjemme før 22.30. Smått irritert.

Tenkte å ta en tidlig kveld for å få sovet ut, men det var det ikke snakk om. Kroppen er jo vant til å bli herjet ganske hardt med før den endelig får krabbe (bokstavelig talt) til køys sånn rundt 5 om morgenen. Så å kunne legge seg tidlig kom jo som et lite sjokk, og jeg klarte ikke sove før etter å pakket ut hele kofferten, og deretter stirret i taket en god stund. Så der gikk håpet om en tidlig kveld rett i vasken. Men men, fikk da sovet er par timer lenger enn gjennomsnittet forrige uke, så er fornøyd med det.

Ettersom jeg trenger et par dager på å aklimatisere meg kommer nok en del av de neste innleggene til å handle om Quart på en eller annen måte. Dere får bare holde ut og håpe det snart går over.