Kristines univers

- et glimt inn i en forundelig verden

mandag, mai 15, 2006

I det morbide hjørnet

Jeg tenker på mye rart (noen vil kanskje si sykt) sånn helt generellt sett, men spesielt mye dukker opp når jeg egentlig skal skrive stil. Dette er riktignok noe jeg har fundert på lenge, men tanken dukket opp på nytt igjen i går, etter å ha sett "Braveheart". Hva er den værste måten å dø på? Nå må jo jeg svare på dette på en helt objektivt, siden jeg tross alt ikke er død (enda), men sett i lys av smerte, lidelse og varighet vil jeg si at død ved korsfestelse topper lista. Først og fremst blir man jo spikret opp på et kors. Leste også et sted at de ofte brakk bena på de korsfestede så de ikke skulle kunne stå, og dermed bli kvalt pga. for stort press på lungene. Og hvor lang til tar det egetlig å dø på et kors? Dager? Uker? Tok jo Jesus en god stund. Hvis beina ikke blir brukket må det jo ta evigheter! Dør vel av tørst og utmattelse før noe annet.
Takk til "Braveheart" kommer å bli brent levende på en sterk andreplass. Da tenker jeg ikke på den mildere versjonen å dø av røykforgiftning; tenk heller i retning av å være innestengt i et brennende hus eller bli brent på bålet. Ikke særlig behagelig.
En god nummer tre blir drukning, som f.eks å gå gjennom isen og bli dratt under for å kave deg mot overflaten bare for å oppdage at den er dekket av is.
Nummer fire må bli kvelning. Tenkte først at hengning ikke kan være en veldig behagelig måte å dø på, men kom på at flesteparten av folk som blir hengt brekker nakken, og da er det jo over og ut relativt kjapt. Nei, for at kvelning skal kvalifisere som en sterk kandidat må det skje ved at en person kveler deg. Panikken når du merker at du ikke får puste må jo være helt jævelig. Omtrent i samme kategori som å gå gjennom isen.

Så her har dere det altså, mine topp fire værste måter å dø på. Noen bedre forslag?

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Å dø ALENE!

onsdag, 17 mai, 2006  
Blogger Kristine said...

hhhmmm... godt forslag. det tenkte jeg faktisk ikke på!

torsdag, 18 mai, 2006  

Legg inn en kommentar

<< Home