Kristines univers

- et glimt inn i en forundelig verden

tirsdag, april 04, 2006

Sandaler i november

Skrevet 7 november 2005

Sitter på toget på veien hjem fra en lang dag på skolen. Sliten,sulten og trøtt. Ser på alt og ingenting, kjeder meg, gruer meg til å gå på butikken når jeg kommer hjem. Plutselig er det noe som fanger oppmerksomheten min. En dame kommer og setter seg ovenfor meg. Hun har på seg ullgenser, skjerf, skjørt. Og sandaler. Det er 7. november, og damen ovenfor meg på toget har på seg SANDALER! Det finnes mange typer sandaler,men for å gjøre dette helt klart, så var det ikke typen sandaler man kan snike et par sokker nedi når det blir for kaldt, nei dette var ekte strand, sand-mellom-tærne sommer sandaler,også kalt flip-flops. De med en liten tråd mellom stortåa, og hva nå enn tåa ved siden av heter.
Jeg ser ned på mine egne ben, der hver minste flekk av hud som står i fare for å kunne komme i kontakt med den kalde høstluften er bønnhørlig dekket av brune tights og varme vintersko. Og rett ovenfor meg sitter altså denne damen. I sandaler! November? Pøh! Hvem bryr seg vel om det? Det er sol ute. Frem med sandalene.

Hva er det med disse folka?