Kristines univers

- et glimt inn i en forundelig verden

tirsdag, april 11, 2006

Nichole Richie

Nichole Richie presterte nylig å si i et intervju gjengitt i The Guardian at hun ikke var for tynn."Jeg er tynn, uten tvil, men å si at jeg er døden nær er helt latterlig" påstår hun. Hallo! Har hun sett seg selv i speilet i det siste?? (Dumt spørsmål, det er vel det hun har gjort altfor ofte.) Jenta er en vandrende kleshenger!Hun kan uten problemer sammenlignes med bilder tatt av fanger nettopp frigjort fra konsentrasjonsleirer etter krigen! "Jeg er veldig travel. Noen ganger jobber jeg til halv fem om morgenen" er forklaringen. Så mange timer på jobb, og du har ikke engang tid til et lite smørbrød?
Selv om bevisene er tyngende gjør frøken Richie alt hun kan for å motbevise ryktene om spiseforstyrrelser. Når hun møter journalister til intervjuer på hippe og trendy cafèer bestiller hun alltid enorme porsjoner med masse tilbehør. Burgere, chips, milkshakes, og alt hun som finnes av usunne ting glir ned på høykant. Ikke så rart hvis hun ikke har spist siden september. På denne måten tror hun at hun kan lure oss. Hvis hun spiser nok usunn mat mens flest mulig mennesker ser på kan hun motbevise påstandene om spisevegring. "Se alle sammen, jeg spiser! Jeg har ingen problemer med mat, jeg har bare ekstremt høy forbrenning!" Riktig riktig. Well, Ms. Richie, I've got news for you. Tror du virkelig vi er så lettlurte? Tror du virkelig vi tar deg på ditt ord når du påstår at du har et sunt forhold til mat bare fordi du spiser noe annet enn salat? Det hjelper ikke om du så bestiller dobbel porsjon av alt de har på menyen dersom du stikker fingeren i halsen etterpå, eller ikke spiser på de neste to ukene.
Jeg kjøper den ihvertfall ikke. Den eneste du lurer er deg selv. Og kanskje Paris Hilton.