Kristines univers

- et glimt inn i en forundelig verden

tirsdag, april 04, 2006

Engelskmenn er rare...

Noen tanker jeg gjorde meg etter at jeg nettopp hadde flyttet til London:

Skrevet 24 september 2005

Etter en måned i England har jeg notert meg følgende om engelskmennenes særtrekk:

1) De smatter noe helt forj......! HELE gjengen! Uten unntak!
2) Te uten melk er fysisk umulig
3) Ekstremt usunne spisevaner. Alt serveres med chips, og grøvbrød er nærmest ikke-eksisterende.
4) Merkelige (og litt skremmende) pålegg. Jeg nevner i fleng: Fishfingers (dvs. fiskepinner på brødskiva. Mamma synes sikkert dette er helt normalt, men for meg er det litt snålt.), gjær (ja GJÆR. Eller ihvertfall gjærekstrakt, i form av Marmite eller Bovril; et svart, seigt, og utrolig uappetittelig pålegg til å smøre på toasten....)
5)Engelske jenter vil heller fryse av seg sine dvaske, blekfete ben enn å gå med tights til miniskjørtet.