Kristines univers

- et glimt inn i en forundelig verden

tirsdag, april 11, 2006

Boykott Apple!!

iPoden min er død. Jeg har hatt den i litt over ett år, og i det siste har det gått sakte men sikkert mot slutten. Jeg trodde den alltid ville være der for meg, men nå er det slutt. Det føles som å miste en venn. Den var med meg over alt, alltid til å stole på, og alltid med oppmuntrende musikk på lager. Ikke nå lenger. Den har sviktet meg. Den gikk som en klokke til rundt jul, men så begynte den plutselig å bytte sanger i hytt og pine uten at jeg hadde spurt den om det. Jeg pleiet den med varme og omtanke, og litt etter litt kom den på bedringens vei. Men det var bare på utsiden. Jeg skjønner det nå. Den tok på et modig ansikt, men på insiden spiste sykdommen seg gradvis dypere og dypere. Pluteslig en dag ville den ikke våkne. Med varme og kjærlige ord har jeg alltid tildligere klart og overtale den til å stå opp, men denne dagen var det for sent. Den bare gav fra seg ett lite hikk og døde.
Siden den gang har jeg lett land og strand rundt etter noen som kan hjelpe meg. Jeg har pløyd igjennom Apple's nettsider mang en gang uten resultat. Jeg gjenstartet, gjenopprettet og gudene vet hva uten at det hjalp. I min desperasjon grep jeg til telefonen. Får jeg ikke noe hjelp fra nettsidene kan vel kanskje en hyggelig Apple-mann hjelpe meg, tenkte jeg optimistisk. Jo da, mannen i den andre enden var hyggelig nok han. Han spurte meg om alt mulig; Navn, adresse,bursdag, bosted og en masse annet, men da jeg etter 30 minutter med litt for personlige spørsmål spurte om han kunne hjelpe meg med iPoden min sa han at det nok vil koste meg £35. Hva! 400 kroner for å gi meg råd OVER TELEFON!!!Er du gal mann! Du vet jo ikke engang om det kommer til å virke. Skal jeg betale deg 400 kroner for noe som kanskje ikke hjelper meg det spøtt? Her har jeg brukt 4000 kroner på en dings som bare har en garanti på ett år (først nå skjønner jeg jo hvorfor den er så kort), og når den slutter å funke vil dere ha 400 kroner for å hjelpe meg å fikse den.Jeg tror ikke det nei! Reparasjon skulle vært gratis når en har brukt så mye penger på en sånn dings!

Derfor har jeg sverget til meg selv at jeg aldri mer skal kjøpe noe som er signert det blodsugende, pengegriske møkka firmaet. Jeg oppfordrer også alle dere andre til å BOYKOTTE APPLE! Fordi såntno rett og slett ikke går ann!!